Dag 2 & 3

19 juni 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

Batu caves

Sorry dat er even radiostilte was vanaf deze kant, maar we hebben niet stilgezeten!

Maandag hebben we gemeet met Ella en Sanne, 2 Nederlandse meiden die ook net in Kuala Lumpur waren aangekomen. In eerste instantie is dat contact ontstaan uit onze vraag hoe we het beste bij de Cameron Highlands konden komen. We hebben afgesproken bij de Batu Caves, omdat we daar beiden toch heen wilden en we zo een en ander konden afstemmen. Eerst nog een klein uur wachten op de bus, maar ach, met n potje kaarten zijn die ook zo voorbij. De Batu Caves waren indrukwekkend om te zien, 2 enorme standbeelden, héél veel trappen, superschattige aapjes die zomaar losse tasjes uit de handen van mensen trokken....

Batu caves  Batu caves

Na de Batu Caves zijn we richting KL stad getreind met het voornemen de Petronas Towers in te gaan. Maar helaas, op maandag zijn die gesloten, bummer.... Vervolgens hebben we de Helilounge opgezocht en daar heerlijk een paar uurtjes op het (uiteraard) dakterras hapjes en drankjes gedaan.

Heli lounge  Heli lounge

Heli lounge  Heli lounge

Op weg naar het station bleek er een lichtshow te zijn in de fontein achter de Petronas Towers. Daar zijn we dan maar even neergeploft aangezien Henk weer foto’s moest maken hihi.

1010742  1010728

Na ruim 12 uur onderweg te zijn geweest, hebben we rond half 11 de trein richting hotel gepakt, waar we uiteindelijk tegen 12en aankwamen. Na een heerlijke warme douche en in onze pyjama’s, hebben we voor de volgende avond(19/6) een vlucht geboekt naar Maleisisch Borneo (kota kinabalu) om van daaruit door te vliegen naar Sandakan, richting de jungle! Dinsdagochtend zijn we toch alsnog in de Petronas Towers geweest, een indrukwekkend uitzicht zo 370 meter boven de grond!

Petronas Twin Towers  Petronas twin towers

Henk en henk

Vervolgens konden we nog precies een heerlijke Thaise ontspanningsmassage van een uur nemen(geen happy end gelukkig hahah) daar waren we allebei zwaar aan toe en hebben we ook volop van genoten! Toen snel de trein in richting het vliegveld. In KK hebben we het Faloe hostel gevonden om even te slapen, maar niet lang omdat de vlucht voor 7 uur gepland stond. Toen de wekker om 5 uur ging, kwamen we erachter dat de vlucht 2 uur vertraging had. Dus we konden nog n uurtje blijven liggen. Vervolgens snel even ontbijten en daarna een Grab (zelfde als Uber) gedeeld met Karlijn, een Nederlandse meid die toevallig ook naar Sandakan zou vliegen. Over ons avontuur in de jungle, meer in de volgende blog. Ciao!

1. Karel en Willy koning:
    24 juni 2018
    geweldig dat jullie dit allemaal mogen meemaken. geniet er maar van. hier gaat alles zijn gangetje.
    fijn dat we weer even contact hebben gehad, dat stelt veel gerust. "meisjes" geniet volop van al dat moois. dikke kussen van ons voor jullie beiden. Oma en Opa. tot wederhoren.